۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

سرپرستان هيات‌های كشتی حق رای در مجمع عمومی را ندارند

سرپرستان هيات‌های كشتی حق رای در مجمع عمومی را ندارند

طبق اعلام معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان سرپرستان هيات‌ها حق رای در مجمع عمومي فدراسيون كشتی را ندارند.

به گزارش خبرگزاریمهر و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، نصرالله سجادی كه در شبکه خبر حاضر شده بود تا پاسخگوی پرسش های مطروحه پیرامون حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای باشد، بر قانونمندی در ورزش تاکید کرد و گفت: در تبصره دو ماده 5 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، تصریح شده که روسای هیات‌ها باید شخصا در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها شرکت کنند. متاسفامه با وجود این تاکید روشن در گذشته این مساله مورد توجه نبوده و بعضا شاهد بوده‌ایم که سرپرستان هیات‌ها در مجامع انتخاباتی حاضر شده و غیر قانونی رای نیز داده‌اند.

وی تصريح كرد: بطور طبیعی پایبندی به قانون و اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی برای ما از هر چیزی مهمتر است و بنده اگر ببینیم در مجمعی سرپرستان حاضر شده و حد نصاب آنها نیز از مرز گذشته است، انتخابات فدراسیون مربوطه را عقب می اندازم و ثبت نام کاندیداها نیز از نو تجدید خواهد شد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  ادامه داد: به همین دليل تاکید دارم ابتدا مجامع هیات‌های استانی را برگزار خواهیم کرد تا در راه برگزاری قانونی مجامع فدراسیون‌ها، کوچکترین موردی به لحاظ منع قانونی وجود نداشته باشد. ضمنا اگر فرد یا کسانی در زمینه برگزاری انتخابات هیات‌های استانی کوچکترین ابهام یا شکایتی دارند، آن را به منظور رسیدگی لازم به معاونت قهرمانی اعلام کنند و حتم داشته باشند ما اجازه اعمال نفوذ به احدی را نخواهیم داد.

سجادی با تاکید بر اینکه اصل بر تخصص گرایی، شایستگی و مقبولیت مدیران و روسای فدراسیون‌های ورزشی است، گفت: اصل برای ما انتخاب روسای فدراسیونی است که دارای صلاحیت‌های لازم فردی و تخصصی لازم هستند.  اصولا نقطه ایده آل ما این است که در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها ، رای به برنامه‌ها داده شود تا افراد طی آن هر برنامه‌ای که قوی‌تر بوده و زمینه اجرا و توسعه ورزش را دارد ، رای لازم را به خود اختصاص دهد .

سجادي در حالی از منع قانونی حضور سرپرست‌های هيات‌هاب كشتی سخن به ميان آورده كه در حال حاضر هيات كشتی استان‌های اصفهان،‌ ايلام،‌  خوزستان،‌ سمنان،‌ كرمان،‌ كردستان،‌ كهكيلويه و بويراحمد و گلستان با سرپرست اداره می‌شوند.

نشست مجمع عمومی فدراسيون كشتی براي انتخاب رئيس اين فدراسيون روز اول آبان ماه برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 2157809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha